Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag gick kamremmen på min S40 98 som har en 2.0 liter motor sönder tänkte kolla om ventilerna tar i eller om det räcker med att byta kamrem?
Senast redigerad av 1 alan, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av andersbe
alan skrev:Idag gick kamremmen på min S40 98 som har en 2.0 liter motor sönder tänkte kolla om ventilerna tar i eller om det räcker med att byta kamrem?
Köp en ny kamrem, behöver du i vilket fall, sätt på med rätt märkning av hjulen, vrid runt för hand, märks inget gör ett komp prov med att vrida
för hand vid kompressions provet, OBS; starta inte motorn eller använda startmotor.
av alan
Tack för alla tips, nu har jag bogserat hem bilen från verkstaden då det är för dyrt för mig att låta dom göra jobbet. Tänkte skruva bort kamremen och kolla varför den gled av. Jag får återkomma om hur det gick för jag lär behöva lite hjälp av er för jag har varken bytt kamrem eller top på någon bil tidigare.
Användarvisningsbild
av andersbe
alan skrev:Tack för alla tips, nu har jag bogserat hem bilen från verkstaden då det är för dyrt för mig att låta dom göra jobbet. Tänkte skruva bort kamremen och kolla varför den gled av. Jag får återkomma om hur det gick för jag lär behöva lite hjälp av er för jag har varken bytt kamrem eller top på någon bil tidigare.
Kan vara ett lager som är slut och börjar vandra....
Det gick inget vidare för mig har fått bort ventil kåpan men lyckats ta sänder en hel del på vägen, så det blir garanterat en topp, dock förstår jag inte hur man byter kamrem då det är jätte tajt. Finns det någon bra guide hur man gör?

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]