Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag ser att fler än jag har haft problem med en sladdrig växellåda och svårt att få i växlarna, speciellt 1ans.
Jag har gjort som många andra att jag bytat bussningarna på länkaget till växellådan, men växelspaken är fortfarande lika salddrig.
Så jag undrar om det finns någon mer bussning är dom på länkaget som man kan byta för att åtgärda problemet.

Mvh Tobbe
På hur många ställen har du bytt bussningar?

Det finns tre ställen. Jag hade liknande problem (kunde ibland inte få i backen eller ettan vilket kunde bli lite jobbigt ibland) och bytte fram och bak på undersidan (det tredje sitter vid växelspaken). Det blev mycket bättre men fortfarande så är "växelbilden" förskjuten i förhållande till området växelspaken är tänkt att röra sig i. Det går att justera i länkaget men man måste vara två personer enl. mig. Om man inte har en lyft eller liknande. Jag gav mig på att justera denna och lyckades inte perfekt, det skaver fortfarande framåt/vänster.

Jag blev förvånad hur känsligt uppbyggt länkaget är. Dra inte åt för hårt och byt gärna cylindern också.
Hej har nu tagit bort de främre bussningen men den såg rätt bra ut. Hur dåliga brukar dom vara? Har beställt två bussningar av volvo men får dom kommer på måndag så tills dess är det bara och vänta. Tänkte även höra var den tredje bussningen sitter? Dom två jag har beställt sitter under bilen vid hundbenet.

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]