Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoV40T4Gbg
Jag söker efter kamrems bytes verktyget då jag skall byta kamrem och övriga saker på min Volvo V40 T4 2003.
Alltså verktyget för att hålla kammarna på plats.
Om någon kan göra ett till mig eller kanske har ett att sälja så skulle jag bli väldigt glad.
Givetvis funkar det att låna/hyra ett av någon som bor i närheten av Majorna/Göteborg

070 - 664 68 69

Mvh
Micke i ett soldrängt Gbg
av benka1
Jag snickra till en trä kil o det räckte på på bakre kamaxeln mest tryck på den,sen kila jag fast den o höll
full koll på markeringarna :D
av jeg46
Titta i Haynesboken! Där finns förslag på ett verktyg av ett vinkeljärn, Tillvärkade själv ett som fungerade perfekt :D
Användarvisningsbild
av Variosboy
Verktyget är bra att ha, men inget måste. Bytte utan det, men då är det bra med ett par extra händer istället.
av VolvoV40T4Gbg
Variosboy skrev:Verktyget är bra att ha, men inget måste. Bytte utan det, men då är det bra med ett par extra händer istället.
Jag har tyvärr bara 2 händer ... så därför behövs det ett verktyg.
av benka1
Bytte vatten pump ifjol med bara 2 händer utan träkil,funka klockrent med lite känsla....
Låna nåt biltema universal oxå helt värde löst!!
Användarvisningsbild
av Variosboy
VolvoV40T4Gbg skrev:
Variosboy skrev:Verktyget är bra att ha, men inget måste. Bytte utan det, men då är det bra med ett par extra händer istället.
Jag har tyvärr bara 2 händer ... så därför behövs det ett verktyg.
Vänner?
Användarvisningsbild
av andersbe
Rekomenderat att du låser kamdreven med träkilar alternativ kamvertyg.
Påläggning av rämmen kan göra att hjulen rörsig, för mig stack hjulet i väg mer än 5kuggar.

Man behöver inte låssa vevaxelremhjulet för byte av rem, går att trixa in remmen men det är trång med saligheten!

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]