Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gr44
någon som har tips på vad detta kan beror på? för ett tag sen koppla vi om strömmen till pumpen. så man styr den manuellt med en knapp inne i bilen. när vi hade koppla klart så funka allt felfritt bränsle kom upp från pumpen.
dagen efter när bilen skulle starta så kommer det helt plötsligt inge bränsle från pumpen??? vad fan kan ha hänt?
köpte en ny pump. kommer inge bränsle då heller. men man hör att den går och allt..
ALLA tips är välkommen

MVH
Användarvisningsbild
av darkien
1 varför kopplar man pumpen på knapp de e bäddat för trubbel ?
2 när byttes bränslefilter sist ?
av gr44
1 fick inge ström bak till pumpen med den ''vanliga'' kopplingen så att säga
2 ingen aning men jag har inte slangen på amaturen till pumpen så man ser det inte kommer upp nå sopa
Användarvisningsbild
av darkien
är bara lyfta armaturen o se så allt sitter rätt inne i armaturen o ställa pumpen löst i en burk med ränsle o prova så den suger som den ska sen åtgärda felet så den funkar som den ska original o kasta din tattarlösning så långt åt h-vete som de går

if you cant do it right dont do it så att säga....... koppla förbi befintliga system slutar alltid med följdproblem så börja med att felsöka pumpen i sig sen felsöker du orsaken till att du inte har ström i originalkablage en början är att felsöka bränslepumpsrelät som e vanligt de lägger av
av gr44
detta skulle bara ha vart en snabb lösning över en dag då bilen skulle mappas för att sedan lämnas in till en firma som nästan bara håller på med bilel

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Bytte hjullagret idag och monterade nya skivor och[…]

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]