- mån 28 okt 2013, 08:19
En liten billig verkstad bytte nyligen till nivåreglerande stötdämpare på min volvo 850 -97. Hjulinstälningen på Volvo (Bilia) visar att jag har -2,52 grader cambervinkel på vänster bakhjul (-0,50 till -1,50 är ok enligt manualen och camber går INTE att justera). Höger hjul var ok, -1,31. Jag har inte märkt att den slitit innersidan av däcket tidigare. Kan bonnverkstaden ha klantat till det vid montering av stötdämpare och fjädrar? Bilen är inte krockskadad och jag kan inte se att delta link bärarmen är skadad. Är det ngt att bry seg om, kommer den slita däck och varför är camber fel ????Jag fick också eftermonterat en krängningshämmare till bakvagnen (med asymetrisk innfästning till vä/hö bärarm) som inte var där innan, kan det ha påverkat camber?
Billigt timpris är kanske inte alltid billigast i längden, är 11 timmar rimlig tidsåtgång för att byta 4x skivor och belägg, byta bromsvätska och byta krängningshämmare stötdämparfäste, stötdämpare + fjädrar bak? Önskar jag hade ett garage.... :D
Billigt timpris är kanske inte alltid billigast i längden, är 11 timmar rimlig tidsåtgång för att byta 4x skivor och belägg, byta bromsvätska och byta krängningshämmare stötdämparfäste, stötdämpare + fjädrar bak? Önskar jag hade ett garage.... :D