Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av brc736
Hej nån som vet om man kan besiktiga utan kardanen, förra ägaren plockade bort o kastade den pga dåligt stödlager... :cry:
av *pettson*
Varför köper man en bil som saknar delar?
Menar finns inte kardanen så går det heller inte att göra iordning den. Det i sin tur betyder att jag hoppas du fick bilen runt 10,000kr billigare än normalt.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Kardanen måste finnas, men AWD'n behöver inte fungera (eller ja, dom utför inga test för att kontrollera om den fungerar eller inte). Men visuellt måste allt vara på sin plats.

Undrar också varför man köper en bil som saknar delar... När jag sålde 945an så gjorde iaf jag så att jag skickade med det jag hade för övrigt till bilen, t ex gamla delar som var slitna men fungerade, saker jag hade plockat bort/bytt (t ex blinkers och bakluckehandtag) ut osv.
Och när jag köpte V70in fick jag med en extra framskärm, då den som satt på var rejält tillbuktad, en extra blinkers i lite bättre skick än den som satt på och något mer jag inte kommer på just nu. Likaså var jag på och frågade om jag såg något som var utbytt/inte "rätt" om han hade orginaldelen kvar och/eller papper på det osv.

Nåja, för att summera - du har köpt en bil du inte kan besikta.
av brc736
*pettson* skrev:Varför köper man en bil som saknar delar?
Menar finns inte kardanen så går det heller inte att göra iordning den. Det i sin tur betyder att jag hoppas du fick bilen runt 10,000kr billigare än normalt.
jodå visst va den billigare. kardanen går o få tag i beg, tänkte bara kolla om man ev kunde slippa det.
av *pettson*
Du säger att kardanen går att få tag i beg? Du har inte kollat utbudet nyligen? Så antar jag att du vet exakt vilken kardan du ska ha? För det finns flera olika.
Jag tog mej friheten att titta hur det ser ut nu: Det finns två stycken i hela landet. En är stödlagret kört på. Då återstår om det är rätt mått på den andra.

Åk tillbaka och be dem kolla. Något si[…]

Airbag

Det är de här som mest troligt är f[…]

Det finns inte Rattvinkelgivare på skruvat e[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bät[…]