Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Hatthyllans orginalhögtalare är 5x8" Fanns och finns troligen fortfarande adapters att köpa. Dom höjer högtalarna något så det går att lägga in 6x9" istället.
Du det där lät som en tattarlösning med plåten, visserligen gjorde jag liknande 945ans framdörrar, men det syndes ju inte samt att framdörrarna var så pass modifierade att plåten var minsta beskymret :P
Mattan är ju dock rätt enkel att fixa - bara köpa lite högtalarmatta som man klär baslådor osv i. Kostar inte speciellt mycket per meter, och det går ju inte åt så mycket.

Tyvärr är det ju så att iaf lite äldre bilar oftast har egna lösningar som bara passar deras högtalare, troligtvis för att folk inte ska köpa egna högtalare någon annanstans, och dels för utrymme.
I dom flesta fall krävs det inga större ingrepp för att få andra högtalare att passa.
Fram rekommenderar jag volvo original midbas, 5,25. I instrumentet volvos diskanter.
I bakdörrarna volvo original tvåvägshögtalare, 5,5 tum. Alla bilstereobutiker har adaptrar så att 5,25 passar i bakdörrarna om du vill ha bättre/nyare än original.
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]