Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av plisken65
Har precis bytt lite lampor instrumentet och så slog det mig hur svart det var i bilen. av 5 knappar lös 2, ljusknappen 1. var ska det lysa? hört att cigg tändaren har lampa, ask fatet har belysning men det e svart överallt. Röv värmarna lyser, symbolerna för rutorna lyser men aut knappen (eco sport Winter) lyser ej, växelväljarene svart. Så undrar bara vad ska lysa i bilen?

Annars så lyser ECC ,Radion m.m
av Lelleprinter
Om du talar om vilken modell du har på bilen samt årsmodell så kan säkert någon ge dig ett exakt svar.
Mig veteligen så bör du som du nämner ha lampor bakom ciggtändare, och askfat. handskfack

Strömbrytare har i de flesta fall belysning också.
Tidiga modeller av 850 gick det inte att byta lampor på i strömbrytaren annat än att bräcka isär kontakten och klippa av trådarna till lampan och ersätta den med en lampa med lödändar.
Lödarbete fordras.

Vad jag har hört är att senare volvodeller har strömbrytare där lampor skall gå att byta ut.
av plisken65
förlåt, det är en 850-94, som tur är så har jag en kompis som har många bilar på sin tomt , så knappar är inga problem att få tag på, även av nyare typ
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]