Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Hej. Helt plötsligt en dag när jag startade bilen så va fm-radion helt död, bara fräser. Nu har jag bytt antenn och testat med en ny kabel från stereon bak till antennen på bakluckan. Samma fel..
Det är en 854 jag har, altså ingen kombi. Det sitter väl ingen antennförstärkare på den då?

Så frågan är: Finns det något annat som kan fela förutom själva huvudenheten(radion) nu? Det är inte ärgat där antennen sitter mot karossen vid bakluckan.
Huvudenheten är en Panasonic DEH-4000UB.Ca 4-5 år gammal.

Mkt tacksam för hjälp. /Thomas
av 2444ever
När jag pulade med stereon när jag köpt min -00a så investerade jag i en antenn från Biltema, kostade nånstans mellan 100 o 150 tror jag, bara för att ha o testa med. Får man problem med radiomottagningen så är det enkelt att testa med en annan antenn som felsökning.
av Kermithboy
2444ever skrev:När jag pulade med stereon när jag köpt min -00a så investerade jag i en antenn från Biltema, kostade nånstans mellan 100 o 150 tror jag, bara för att ha o testa med. Får man problem med radiomottagningen så är det enkelt att testa med en annan antenn som felsökning.
Hej, bytte antenn var det första jag gjorde. Har även provat med ny sladd ända fram till stereon, få den gamla va ärgad å ful. Kom aldrig åt å göra riktigt plåtrent i honan bak i bagaget. Nys stereon kommer idag fick jag nyss höra. Hoppas hoppas de funkar sen:)

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

vill veta mera om v60 2013-2014

Det enda relativt säkra motorvalet är […]

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]