Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malish
Har en del knappar som inte lyser på min 850 (en del lyser så är inget fel på reostaten)
vet att man kan köpa lampor på volvo, men finns det några billigare alternativ till att köpa på volvo?
är väl 5-6 knappar som inte lyser.
ska dessutom kolla varför inte sätesvärmaren på förarsidan funkar, inte ens den lilla röda lampan som säger att den är igång tändes igår. hoppas det bara är kontakten som inte gör sitt jobb där. ska ändå pilla loss knapparna för belysningen till knappen funkar inte på någon sida.

samma sak med instrumentbelysningen, en del lampor är döda, bla den bakom tankmätaren och båda till färddatorn. vart köper man det billgast? (ebay är väl självklart, men över disk tänkte jag)

hmm, nåt mer när jag ändå är igång?...

jo, det är ett litet mellanrum mellan innertaket och plasten runt innerbelysningen/innerbackspegeln precis i bakkant, hur fixar man det enklast? ser lite ut som om innertaket lyft sig lite i mitten. bara kosmetiskt fel, men det irriterar ibland ;)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag skulle byta till LED, dyrare i inköp men håller längre (och ser bättre ut :P ).

Iaf, till mätarna är det vanliga W5W-sockel, dom bör finnas på närmaste mack då dom är väldigt vanliga (skyltbelysningen använder sånna också, x70 använder dom som park. ljus osv osv)

Det finns en (garanterat flera) tråd som diskuterar just vad för lampor det ska vara till instrumenten. Visserligen handlar det om LED, men sockeln är ju samma för det.

Som du märkt tar dom in vatten. Byter du hela[…]

D4204T5 2015 181hk

En slut turbo, eller två. Oftast den lilla […]

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrulle[…]

Injektorer

Jag gjorde samma jobb på min V70. Behöv[…]