Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ejon
Hej!

Nu är jag trött på diverse kina skräp som verkar vara fullproppat här i Sverige!

VAD ska jag köpa för felkodsläsare för att kunna läsa av min S70R som har en 850R databox, dvs styrdon me 4.3....

Vill inte ha någon kina skräp då det inte fungerar med detta... Tips mottages gärna!
av *pettson*
Innan du ställer frågan är det bättre om du rannsakar dej själv om du vill investera 6000kr och uppåt? Är inte det ett alternativ så blir det inget seriöst.
Nu blir jag lite nyfiken här... Sist jag kollade på el-schema ang. skillnaden mellan 4.3 och 4.4, så var det så pass stora skillnader på pin-out att stoppa i en 4.3 box i en 4.4 härva skulle sluta rätt tragiskt. Eller har du bytt hela elsystemet?

F.ö. så beror det väl helt på vad du vill göra, vad du har för årsmodell, vilken årsmodell boxen kommer ifrån osv osv.
Det blir nog svårt att läsa något vettigt ur ett hemmaplockat el-system, då 4.3 och 4.4 fungerar på helt olika sätt. 4.3 brukar i regel gå att läsa ur med blinkdiod, medans 4.4 krävs det utrustning för t ex.
Bilen är ombyggd och fungerar bra med denna boxen...

Är det någon som har testat någon felkodsläsare som kan länka någon som fungerar på en 850R 96? Volvo kunde läsa av felkoder, men känns meningslöst att alltid behöva åka dit.
Köpte det på Tradera någon billig skit, men när jag ska läsa av 4.3 så börjar den säga om att man ska koppla kablar för att få dioderna att funka och inte läsa av felkoderna med datorn??
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]