- fre 30 aug 2013, 16:40
En bekant har problem med sin S70, Motorlampan lyser.
Han har varit inne på volvo och läst felkoder och fått fram att det är fel på lambdasonden (felkoden säger iaf lambdasonden)
Han har därför bytt lambdasond (till en Biltema om det spelar roll)
men ändå får han samma fel fortfarande, så nu undrar han lite vad det kan vara för fel.
Mina tankar säger ju att det skulle kunna vara en luftläcka nånstans, men finns det fler felkällor?
vad säger pettson?
Jag har ingen erfarenhet av just S70 eller 10v motorn så därför frågar jag.
Har inte den exakta felkoden tyvärr.
I värsta fall så kanske lambdasonden är felkopplad, nån kanske har koll på hur biltemas lambdasond ska kopplas på en volvo.
färgerna på kablarna på både bilen och sonden är rött, svart, gult och vitt. han har kopplat färgmatchat men det kanske är fel?
lampan tänds nästan direkt efter han släckt lampan och startar motorn.
Han har varit inne på volvo och läst felkoder och fått fram att det är fel på lambdasonden (felkoden säger iaf lambdasonden)
Han har därför bytt lambdasond (till en Biltema om det spelar roll)
men ändå får han samma fel fortfarande, så nu undrar han lite vad det kan vara för fel.
Mina tankar säger ju att det skulle kunna vara en luftläcka nånstans, men finns det fler felkällor?
vad säger pettson?
Jag har ingen erfarenhet av just S70 eller 10v motorn så därför frågar jag.
Har inte den exakta felkoden tyvärr.
I värsta fall så kanske lambdasonden är felkopplad, nån kanske har koll på hur biltemas lambdasond ska kopplas på en volvo.
färgerna på kablarna på både bilen och sonden är rött, svart, gult och vitt. han har kopplat färgmatchat men det kanske är fel?
lampan tänds nästan direkt efter han släckt lampan och startar motorn.