Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gazolin
Hej
och är den svår att byta ?är det någon som kan svar på min fråga så skulle jag bli glad. Jag undrar också om man man ska skruva loss plattan ovanpå motorn( den med stjärnskruvar) för att komma åt att byta tändkablarna och tändstiften?
:?:
Användarvisningsbild
av eccy243
Filtret sitter under bilen, framför höger bakhjul. Det är rätt simpelt att byta. Sitter fast med en 10 mm skruv, sedan är det snabbkopplingar. Spraya anslutningarna med 5-56 och sätt en 17 mm öppen nyckel över anslutningarna. Knäck till med nyckeln över den yttre hylsan på anslutningen, så hoppar den lös.

Ja, du måste loss med tändstiftkåpan om du ska byta tändstift, den sitter med 6 (eller 8, kommer inte ihåg) Torx T30 skruvar.
av MickeBackelin
Hoppas det är ok om jag lånar samma tråd för min fråga är mycket lik? Jag undrar hur man byter bränslefiltret på en 850 -96 diesel?
av gazolin
Man tackar! Anledningen till bytet är att jag försöker åtgärda att bilen börjat rycka och gå orent. Jag ska försöka ikväll.
hej

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]