Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jonny692
Finns det nån som har nån bra bild eller nåt att visa placeringarna på motorkuddar och antalet och om nån vet pris på dom?
Användarvisningsbild
av Nexus
testa skruvat.se slå ditt reg nr. Brukar även komma upp placering på bilen om du har tur :D
av Uninium
http://img709.imageshack.us/img709/3776/bild44u.jpg

Där ser du placeringarna.Dom 2 stora som sitter vid styrservorören.Den undre som syns framtill under rören samt den i vänster i bild.Den som inte syns sitter ovanpå motorn på staget mellan motor och torpedvägg, sitter även en bussning på torpedväggen där staget sitter i.

Sen tillkommer dom på subframen i varje hörn som du ser, men dom hör väll inte till vanligheten att man byter.

Samtliga finns att köpa på skruvat som nexus påpekade.
Användarvisningsbild
av jonny692
Går det att byta bara gummit på det övre?Det som sitter närmast motorn,inte vid torpedväggen. Det ska väl pressas in isåfall? går det att göra själv isåfall?
Hur byter man bussningen som sitter undertill? är det bara skruva av och på med nytt?
av *pettson*
Nej tyvärr tillhör det inte vanligheterna att subframen bussas om. Konstigt nog tror folk att bussningar som sitter i den absolut värsta miljön klara sej i evighet utan att hårdna eller slitas. Ett byte där gör att en stor portion vägljud försvinner. Kom bara ihåg att det är 3 likadana bussningar samt EN annorlunda. Nåt många verkar missa totalt. Sen är det A och O att montera dessa enligt markeringarna för att få bra resultat.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
jonny692 skrev:Och denna tänkte jag på när jag sa om det gick att byta själv,eller om det behövs pressverktyg eller nåt http://www.skruvat.se/Ovre-motorbussning-P10651.aspx
för denna är väl till det övre som sitter i motorn och i torpedväggen?

Det där är den stora bussningen du ser direkt när du öppnar huven.

Kan vara ett rent h-e att byta. Jag böt till en hårdare bussning som enligt uppgift ska vara något mindre i diameter än orginal, och således lättare att montera........ Jag höll på att bli galen innan jag fick dit skiten -.-
Jag hade ingen press att tillgå, så jag använde mig av handkraft samt polygrip(er) för att pressa in den. Med press är det säkert busenkelt :roll:
Dom övriga bussningarna är det inga problem med, då man i regel inte bara byter bussningen utan hela fästet. Så det är bara att skruva bort det gamla och dit det med nya.
Subfram-bussningarna vet jag inte dock, har inte bytt dom på min. Men det ska väl också göras någon gång :roll:
Användarvisningsbild
av jonny692
Har ju ingen press så det blir väl som du gjorde isf :???: går det att ta såpa vatten eller nåt liknade?
av PederL
Lyfter tråden lite , är nästan säker på vilka bussningar hos skruvat jag ska ha till subframen på min v70 00, visst är det så att den bakre vänstra är annorlunda och de andra tre är lika om jag förstått allt rätt ?
Användarvisningsbild
av taxi
Jag vill ju minnas att det var en av de främre som var annorlunda, men det ser du vid demonteringen om inte annat.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]