Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av reine74
Hej!

Har två frågor som jag söker svar på.
1. Hur kan jag få upp handskfacket som gått i baklås på något sätt. Jag har testat med nyckeln men utan resultat, någon som har några bra tips?
2. Funderar på att konvertera min bil till etanol någon som känner till någon billig och bra verkstad som kan konvertera om bilen?
av Rådlös
Etanolkonvertering på verkstad beror på var du bor. Om du går in på http://www.etanol.nu så kan du läsa mer om detta. Där finns också länksamlingar etc. etc.
Det finns i princip fyra konverteringsmetoder. 1. Extra bränsletrycksregulator. 2. Större spridare. 3. Montera en piggyback (en elektronisk enhet). 4. Mappa om styrdatorn.
Nr 1 är lite omodernt i dag även om det fungerar. Lite krångligt att återställa vid behov. Nr 2 fungerar, men kan bli dyrt. Krångligt att återställa vid behov. Nr 3 piggyback är det enklaste och förmodligen flexiblaste. Det finns filmer på YouTube där t.o.m barn och blondiner monterar en piggyback. Svårare än så är det inte. Dom flesta har också inbyggd kallstartfunktion, vilket inte finns till nr 1 och 2. Ommappning av styrdatorn är dyrt!
Uppåt 10 000 kr eller mer. Men det är den mest optimala metoden.
En piggyback kostar under tusenlappen (byggsats, löd- och elektronikkunskaper krävs). Dom dyraste kostar lite över 2 000 kr
Det finns ett trettiotal att välja på, varav flera är utländska.
Läs mer om detta på etanolsidan.
Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]