Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ska ge mig på att byta bromsar, dämpare, länkarm mm på min s70. Har aldrig hissat upp bilen innan annat än för att byta hjul och då använde jag den medföljande saxlyften och dess fästen.

Har sökt runt lite men inte hittat någon exakt beskrivnig med bilder på vart jag ska lyfta med domkraften samt vart jag ställer pallbocken vid dom respektive arbetena. Antar att det behövs olika placering för ex bromsbyte än för länkarmsbyte?
Bild
Domkraften ska vara med på första pilen på framsidan av subframen.

så brukar jag göra då jag ska använda pallbockar.

du kommer troligtvis behöva en planka av lite grövre tjocklek för att få upp bilen såpas att pallbockarna kommer under om du kör en vanlig 200:- domkraft.
Jackpads är även att rekommendera emellan domkraften/pallbockar och underredet så gör du inga fula märken.
Jag brukar hissa framdelen där dom 2 pallbockarna ska stå enligt orginal bilden, sen sätter jag pallbockarna i framkant av subframen.
Hissar jag rakt under subframen som Tommty visade så orkar min domkraft inte lyfta tillräckligt högt att hjulen går fritt.

Ibland brukar jag även både hissa och ställa pallbockarna på punkterna orginalbilden visar, det går att klämma in både och om man har en liten skitdomkraft som jag har (sån där standard 200-300kr skräp...).

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]