Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonah
Har äntligen blivit volvo ägare å va å hämta en s70 igår :D :D :D Nu till PANIKEN. Skulle göra en motortvätt på garage uppfarten och putsade så gott ja kunde med vanlig vatten slang. använde alltså ingen högtrycks tvätt. Sen när ja ska rulla in bilen i garaget så går den nån minut å sen dör den å nu får ja inte igång den igen. vad har ja gjort för dumt nu? vart kan de ha kommit in vatten som gör att bilen inte startar? start motorn drar igång men får ingen tändning så motorn vaknar. har sån panik att ja pajjat nått dyrt. alla svar uppskattas i mängder.

Med vänlig hälsning Jonah
av SubMarine
Det är rätt vanligt att vatten samlas i tändstiftbrunnarna om man öser på med vatten på motorkåpan. Det kan ge de symtomen du upplever.
av Jonah
Lutar åt fördelarlocket då både tändstiften å kablarna verkar hela å torra. men va sjukt krångligt å komma åt den undre skruven... japp det är en 97 - men vad menas med LMM??? :S
Användarvisningsbild
av js1
Tag bort luftrenarburken så kommer du åt fördelaren enkelt.
av Jonah
bytte tändstift och bilen startar men börjar hacka om ja gasar på lite sen när jag stängde av den så vägrar den starta :(

kan de va bränsle filtret som fått vatten på sig? förlåt för dumma frågor men e helt lost när de kmr till volvo.

Å stort tack för alla svar.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]