Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Som det står så har jag råkat ut för detta underbara problem på en ICA parkering :)
Alltså nyckeln vägrar gå till läge III tvärstopp, läge I samt II inga problem alls, rattlås låses upp utan problem men skiten vägrar gå till läge III och starta...

Har läst att folk haft problem med då bara att den inte kommer förbi läge I osv, aldrig ang läge II - III

Någon som har en aning om vad detta kan vara? Jag har nu monterat ner rattkåpan så att tändningslåset är frilagt, kollat kablarna etc allt ser bra ut.

Suck

Tack för alla idéer samt svar!!
Det går ju en vajer från växelväljaren till tändningslåset, i alla fall på min V70 00:a med den 5-stegade lådan. Det ska inte att tar ur nyckeln om man inte har P-läget i. Prova att rycka lite försiktigt i växelväljaren samtidigt som du försöker vrida på nyckeln. Kanske kärvar det på något vis?

Mvh Ronnie
RonniePersson skrev:Det går ju en vajer från växelväljaren till tändningslåset, i alla fall på min V70 00:a med den 5-stegade lådan. Det ska inte att tar ur nyckeln om man inte har P-läget i. Prova att rycka lite försiktigt i växelväljaren samtidigt som du försöker vrida på nyckeln. Kanske kärvar det på något vis?

Mvh Ronnie
shiftlock overdrive fanns på 99- och framåt.

Ruska lite i nyckeln samt ratten samtidigt som du försöker vrida om.
B230fk saknar kraft

Bränsletrycket ligger på nästan 3 […]

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&a[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]