Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Taxen47
Var in till Volvo idag och hörde om de hade fasta priser på rep.jobb.
Besiktade bilen i tisdags och då nämnde besiktningsmannen vid sidan om protokollet, att det börjar bli lite sprickor på bromsslangarna fram,samt att hö.framhjulslager(navet) börjar att durra lite.Tänkte att jag för första gången på 40 år,lämna in en bil för detta jobb på en verkstad :shock:
Fick då uppställt med delar och arbete på min 854 -95.
Byte av slangar,slanghållare,vätska för luftning skall kosta 1670kr.
Lagerbyte 3074kr.
Känns som man kan kosta på sig detta,så det blir riktigt gjort.Man kan ge sig f..n på att det är nåt som skall krångla när man kommit till hälften.
av *pettson*
Det låter lite speciellt.
Vi får hoppas det fasta priset inkluderar nipplar som ibland inte vill och liknande. För alltsom oftast inkluderar priserna INTE att nåt sitter fast. Sitter nåt fast så blir det direkt timpenning på detta istället utöver det uträknade lovade priset då det räknas som ett nytt jobb att borra ur nipplar eller kanske kona om rör för att lösa ett problem. Fråga om det noggrant.
Sen måste det vara historiens dyraste hjullager då det inte ens är en timmas tid på att byta detsamma. Minns jag inte fel så är det nån halvtimma på det.

Men gäller priserna under alla omständigheter utan några fallgropar så är det ett skapligt pris.
Senast redigerad av 1 *pettson*, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av perragnarj
Jag betalade 1700 för navbyte för två veckor sedan, 650,- för biltema-nav och 950,- för arbete på en mindre verkstad i Göteborg.
Fick pris hos Bilia på 3300,- varav material 1700,- och arbete 1600,-.

Samma kille bytte även mina bromsok och slangar till biltema-ok (alla 4) för 4300,- då rejält fastrostade och lite modifikation.

Lite jämförelse...

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]