Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
Har en V70 2.4 -00 som jag har en sprucken abskrans. Det hugger ibland när jag bromsar plus att abspumpen går i bland.
Vad händer om jag tar bort kransen helt och hållet? Försvinner huggandet eller kvarstår det. Det är bara tillfälligt tills jag fått köpt en ny drivknut. Ingen abslampa lyser.
av zillen
Eller så köper du en lös krans på biltema för 79:- och smäller dit!
av Tommty
om du tar bort kransen så kan du lika väll ta bort hela abs'n.

byt ut kransen istället..
av Volvo_740_GLT
Som jag skrev är att det är tillfälligt tills jag har köpt en ny drivknut, vill bara ha bort huggandet just nu när jag bromsar, det handlar om 4-5 dagar innan jag får chansen att köpa en ny drivknut.
av Tommty
som sagt så svarade vi även på din fråga.

men skriver enkelt för dig:
ta bort abs krans = ingen abs

Du får felkoder, lampan kommer lysa och du har ingen ABS hjälp.
av Denlilleelake
Nu kommer jag väl att verka gnällig, men.
Trådskaparen frågade specifikt
"Vad händer om jag tar bort kransen helt och hållet? Försvinner huggandet eller kvarstår det."
Denna fråga har han inte fått svar på. Jag är inte rätt man att svara på frågan men någon som har kunskapen kan väl svara, annars låt bli att dumförklara TS.
av Volvo_740_GLT
Denlilleelake skrev:Nu kommer jag väl att verka gnällig, men.
Trådskaparen frågade specifikt
"Vad händer om jag tar bort kransen helt och hållet? Försvinner huggandet eller kvarstår det."
Denna fråga har han inte fått svar på. Jag är inte rätt man att svara på frågan men någon som har kunskapen kan väl svara, annars låt bli att dumförklara TS.
Nej det har jag inte fått svar på men småtykna svar, men jag har plockat bort kransen och fått svaret själv.

Och slutligen samma sak men med låsknoppen n[…]

Saknar Android Auto

Hej, nybliven Volvoägare (V60 Crosscountry […]

köpråd extraljus ledramp

Ny här beställde hem nyss Asplight TB1[…]

Spolning av automatlåda

241101, kollade fakturan nu. Spoling, två st[…]