Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tommty
Bytte fjädersäte och fjäderbenslager i höstas, Sen efter jag hade monterat ihop allting så började bilen "hugga" när jag svände för fullt stillastiende,

Märke då att jag inte hade pressat ner fjädern tillräckligt och gjorde då om det, problemen försvann, till nu efter sommardäcksbyte.

Den hugger intenting på stillastående och plan mark, men om man ska svänga på grus eller asfalt som är en backe så hugger den, typ som den tappar fästen och får tillbaka det.

Kan det vara så illa att drivknuten tog stryk av detta så båda har gett upp?

vinterdäcken är 185/55-R15 och sommardäcken 205/55 R-15, men man kan väll fortfarande köra fullt rattutslag på 205 däck?
av Mister70
Lättaste sättet att kolla om du kan göra ett helt rattutslag med 205 hade väll varit att ta ut lite luft ur däcken / lätta på trycket. Och se om det gör någon skillnad? Om det är den bilen du menar som du har i din signatur borde den klara 205 däck då min kompis kör samma bil med 205 utan problem
av AnkaN7893
Tommty skrev:precis, är bilen i Signaturen, och luften påverkade inte, kör 2.5 bar i alla.
Min förra bil small och hade sig efter liknande operation, visade sig att bultarna ej vart helt ätdragna
En liten tanke. Vridit mycket på hjulen medan du hade bilen upphissad??
Brukar få liknande efter att ha besökt AB Svensk Bilförstöring, luft i styrservosystemet, botas med stora långsamma cirklar på tom parkeringsplats.
Ratta sakta mellan fulla rattutslag åt vardera hållet.
Inte säkert att detta är ditt problem men din beskrivning lät misstänkt lik.
av AnkaN7893
Tommty skrev:vilka bultar tänker du på då? nere vid benet eller dem 3 i motorrummer?
egentligen alla du kan hitta. som exempel Länkarmsbultarna kan ha släppt lite när du grejar bara kolla så allt sitter som det ska.

Okej, det var bra att veta. Jag hade mätt ohm[…]

Har funnit mikrobrytare som kan passa. Men de ser […]

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo sup[…]