Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOB
Jag har ett centrallås som är opålitligt och som skriker/ tjuter högt från höger bakdörr när jag trycker på knappen. Vet någon om det är möjligt att byta centrallåsmotor utan att byta hela låskistan? Kan det vara ngt annat som orsaker tjutandet?

Jag har en 855 -97 USA modell med två stegs centrallås (ett tryck låser bara förardørren, andra trycket låser upp alla dörrar). I går bytte jag låskista till den vanliga låskistan som sitter på svenska 850 men det funkar inte. Låskista 9152538 eller 9152258 säljs bara i USA för 340 USD + frakt. Ngn som vet vad frakt kostar om jag köper från en privatperson på ebay? Ngn som behøver en låskista till höger bakdörr?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nej, låsmotorn är inbyggd i låskistan, så hela kistan behöver bytas.
Det bästa tips jag kan ge dig är väl att ta ur kistan och smörja upp den, kolla så alla microbrytare trycks in som dom ska (dom brukar bli slitna med tiden) osv.
Kontrollera även att låspinnen går fritt, t ex genom att prova låsa utan dörrsidan monterad.
av LOB
Det är enkelt att byta ut låsmotorn i låskistan. Problemet är bara att låsmotorn inte säljs löst. Försökte byta ut delar men det var två olika låsmotorer med olika infätning. Haynes överdriver, man kan byta låskistan utan att demontera fönsterhissen etc. Dyrt att ha en USA-modell, 1200 kr istället för 200 kr för ett vanligt lås på bildelsbasen....
Användarvisningsbild
av Arbu11
LOB skrev:Ja, 28 USD på ebay men de skickade inte utanför USA... Vet ngn en bilskrot i USA som skickar till Sverige?
Kontakta säljaren så brukar de ge dig ett pris på att skicka till Sverige ;) De på Ebay vill SÄLJA SÄLJA SÄLJA, så de brukar skicka ändå :P

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]