- lör 20 apr 2013, 19:30
Hallå där,
Det var inte igår jag besökte detta forum direkt! Har tidigare vart moderator på detta forum!
Det är nämligen så att jag har fått omhänderta en Volvo 855 (GL, eller nu vad standard-standard kallas) efter att min bror lyckades sumpa sitt körkort. Så nu har man en stor härk* att uttnyttja när man vill. (*Ni skulle gråta om ni såg skicket bilen var/är i)
Problemen jag har framför mig är dessa:
Drar olja som bara den.
Lambdasondlampan lyser (även service) Kommer besiktningen säga något om dessa?
Tröttare än min lilla fisOpel på 86hK
Trasig torkare bak. (ingen torkare alls förutom en stubbe)
Hade alla 850 larmdosa? går det att fixa ny?
Har beställd en OBD-II läsare som jag tänkt släcka servicelampan med till en början.
Tänkte om någon spontant har några tankar och funderingar? en verkstad min far pratade med kunde tänka sig att det var ventilerna som läckte olja.
Får jag ordningen på bilen blir det mer finlir!
Har haft 740 tidigare som synes, men tittar jag ner i detta motorum får jag nästan ångest
Det var inte igår jag besökte detta forum direkt! Har tidigare vart moderator på detta forum!
Det är nämligen så att jag har fått omhänderta en Volvo 855 (GL, eller nu vad standard-standard kallas) efter att min bror lyckades sumpa sitt körkort. Så nu har man en stor härk* att uttnyttja när man vill. (*Ni skulle gråta om ni såg skicket bilen var/är i)
Problemen jag har framför mig är dessa:
Drar olja som bara den.
Lambdasondlampan lyser (även service) Kommer besiktningen säga något om dessa?
Tröttare än min lilla fisOpel på 86hK
Trasig torkare bak. (ingen torkare alls förutom en stubbe)
Hade alla 850 larmdosa? går det att fixa ny?
Har beställd en OBD-II läsare som jag tänkt släcka servicelampan med till en början.
Tänkte om någon spontant har några tankar och funderingar? en verkstad min far pratade med kunde tänka sig att det var ventilerna som läckte olja.
Får jag ordningen på bilen blir det mer finlir!
Har haft 740 tidigare som synes, men tittar jag ner i detta motorum får jag nästan ångest
Volvo V60 T4 FD Momentum nu R-Design | 2020 |Fusion Red | Polestar optimerad.

- By Wallner77