Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ewi
Hej. Sökt men hittar inget bra svar till mitt problem. Har en Volvo S70 Glt 98. Felkåden ja får är på relät. Sen låter min luftpump visslande när bilen är kall. Vad ja uppfattar så har ja nått nyare styrsystem på den. Om ja förstod det rätt kan ja inte lura relät med motstånd. Nån som vet om det går lura systemet på nått vis? Mvh iwe
av *pettson*
Om systemet fungerar men klagar på reläet så felsök. OM det är problemet så byt relä istället. Det kostar inte en förmögenhet och måste inte alls köpas helt nytt.
av ewi
Ska få låna en plats i ett garage i helgen. Så ska jag kolla upp relät å pumpen. Men ville vara lite mer påläst innan ja börjar gräva i det. Å sen blev ja lite nyfiken om det går att lura systemet som på dom äldre. Mvh
av *pettson*
Allt går att lura, men varför ens tänka tanken när det kostar runt ett par hundralappar och 10 min arbete för att ersätta reläet på rätt väg?
Värre om hela pumpsystemet är gånget. Först då talar man om så stora pengar och jobb att det är värt besväret.
av ewi
Var på volvo idag. Hade vägarna förbi. Köpte ett relä 140kr. Bytte det. Dom läste felkod. Men nu kom en ny. Pumpen är sönder med :(. Eller det är vad mekaniken sa. Blev lite less så fråga inte vad det skulle kosta att köpa en pump.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]