Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja! Som rubriken lyder så ligger mina fälgar emot någonstans ( tror det är innerskärmen ) men det låter bara när jag svänger eller skjutsar någon.. Och då är min fråga vad jag ska göra åt saken? Fortsätta köra så innerskärmen går sönder eller köpa bredare spacers? Bilen är inte sänkt och däcken har dimension 225/45/17 . Tacksam för all hjälp! Mvh Jonatan
Okej det kan inte vara att däcken är breda då? För han jag köpte dom av hade dom på en s70 fast med 215/40 däck , fast när du säger att dämparna kan vara slut så känns det som om att de är de för den är jätte låg bak till skillnad från i fram .. :)
JE Jr skrev:SKulle gissa framkant bakskärm, där ligger det emot på mina 225/40R18 ET43 när det är riktigt dålig väg med mycket packning.

225 är för brett för dessa tyvärr...
Okej är det något som kan ta stryk eller måste jag köpa nya däck igen?...
jonteringkvist skrev:Okej det kan inte vara att däcken är breda då? För han jag köpte dom av hade dom på en s70 fast med 215/40 däck , fast när du säger att dämparna kan vara slut så känns det som om att de är de för den är jätte låg bak till skillnad från i fram .. :)
Om den är lägre i bak så är det fjädrarna som är dåliga eller kapade eller sitter det kanske sänkfjädrar där.

Dåliga stötdämpare påverkar inte höjden på bilen (om det inte sitter nivådämpare då)
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]