Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thorsens
hej! är det så lätt som en del säger att byta kamrem och vp. har en volvo 850 2,5s-95 144hk. om man köper volvos kamlåsningsverktyg på biltema. klarar man av att byta själv då? tacksam för svar, hälsningar classe
av dalldall
har man inte tummen mitt i handen klarar man det! men en bok e att föredra o verktyget gör man lätt själv.
av Andreas123
Man klarar sig utan special verktyg om man gör egna markeringar när man har nollat vevaxeln.man ska inte gå efter markeringarna som fins på dreven.Noll är allti noll så en tolk är ju att föredra.
///Andreas
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Andreas123 skrev:Man klarar sig utan special verktyg om man gör egna markeringar när man har nollat vevaxeln.man ska inte gå efter markeringarna som fins på dreven.Noll är allti noll så en tolk är ju att föredra.
///Andreas
Annars kan ju någon som skruvar volvo i närheten ha låsningsverktygen. Det går säkert utan men det blir alltid smidigare med rätt grejer (Y)
av *pettson*
Att göra likadant som innan är en baggis utan tolk.
Att göra EXAKT RÄTT går bara med tolk.
En fråga bara vad man vill uppnå. Vill man den ska rulla som förut oavsett hur bra eller dåligt det var, då är det som det är.
Vill man veta att allt är på topp och att bilen presterar det som är möjligt så är det bara tolkar som gäller.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
DTJ skrev:Och tillverkar man enligt Haynes blir det lite fel
Dom vill väl att man ska gå efter markeringarna o strunta i VVT har jag för mig :P
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]