Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nazgul
Tjo.

inget fungerar, inget blinkande någonstans.. varken i fönstret eller på instrumentpanelen ?

pluggat i allt utom tutan , lyckas inte programmera fjärren heller genom att vrida på tändningen 4 resp 5 gånger... någon som har tips ?

sökt men hittar bara ovanstående tips :(

bilen går att starta som vanligt med nyckeln så ingen startspärr..

/jimpa
av Nazgul
Nya batterier i fjärren relä 210/211 monterat...fick höra att det troligtvis
reläet som brunnit :-(
Kul med beggade grejer ,går ju inte direkt att lämna tillbaka !

Så nu får man väl jaga ett nytt relä då,eller snarare ett fungerande beggat
eftersom dom inte säljs på Volvo längre.
av Nazgul
Ingen aning...vet inte om det är d som är felet men vad skulle d annars kunna vara?
Får ju ingen kontakt med fjärren inget blink osv.

Hade ju varit bra att testa ett annat relä för att utesluta det,går väl bara sätta d på
ett sätt i panelen också så d kan ju inte vara sån enkel Tabbe heller.

Vet inte riktigt hur man ska göra när allt är fördraget i bilen?
av JT855
Det jag kan säga är att det kan vara tjurigt att få kodat in fjärren rätt... Prova gör om det 5-6 gånger och se om du får nån reaktion, jag fick sitta och rackla en stund innan jag fick till det. Så länge bilen inte är larmad så kommer ju inget heller att blinka, alltså kommer du inte få en enda reaktion från larmet om du inte kodat in fjärren rätt och låser bilen.

Kommer jag inte ihåg helt fel så ska du sitta i bilen med allt stängt (dörrar,huv,skuff). Tändning från läge noll till två, fem gånger i sådan takt att det tar just under 10 sekunder. Femte gånger lämnar du tändningen på läge två. Då ska väl dioden blinka till och sen trycker man på knappen på fjärren. Är så länge sen så jag vet inte om jag kommer ihåg exakt rätt.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]