Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av masterblaster
Lite historia först:torrken är bytt ,provtryckning gjord och den är påfylld efter att detta gjordes kom kompressorn inte igång

Var hos Köping gubben idag och kollade kompresorn den var helt ok sa han men upptäckte att strömmen var lite svag till tryckvakten så att kompressorn inte kom igång kan det vara så och vad är orsaken i sånna fall att strömmen är svag??? Nån som har fler förslag bortsett från shimsning av kompress

Tackar för alla förslag
av akre
Ska det behöva vara så svårt....

Jag kan sätta en krona på att första klåparen glömt att sätta i kontakten till tryckgivaren. Kolla att den sitter i ordentligt. Givaren sitter precis vid serviceanslutningen för kylmedium vid höger strålkastare (rakt ovanför torken). Eller ska jag komma ut och fixa eländet åt dig? Skicka ett PM isåfall....
av masterblaster
akre skrev:Ska det behöva vara så svårt....

Jag kan sätta en krona på att första klåparen glömt att sätta i kontakten till tryckgivaren. Kolla att den sitter i ordentligt. Givaren sitter precis vid serviceanslutningen för kylmedium vid höger strålkastare (rakt ovanför torken). Eller ska jag komma ut och fixa eländet åt dig? Skicka ett PM isåfall....

Har kollat båda tryckgivarna och båda sitter som dom ska de bara det att den första som sitter nämast kupen ger svagare ström tyckta jag att han sa
Användarvisningsbild
av freak1
masterblaster skrev:
akre skrev:Ska det behöva vara så svårt....

Har kollat båda tryckgivarna och båda sitter som dom ska de bara det att den första som sitter nämast kupen ger svagare ström tyckta jag att han sa
PM:a akre, han har ju erbjudit sig att fixa det till dig för en 500 hundring.
av masterblaster
PM:a akre, han har ju erbjudit sig att fixa det till dig för en 500 hundring.[/quote]

Jag och Akre håll på hela dagen idag och fick tyvärr inte till det
av akre
Allt funkar om man byglar AC relät. Fin och kall luft kommer. Problemet verkar vara ECU:n som stänger av kompressorn av någon anledning.

I brist på tryckmätningsutrustning så är det svårt att säga vad som är problemet men en gissning är att systemet är överfyllt och därför inte startar kompressorn.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]