Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johanlind
Hallojj

Har en volvo v70 1998 som jag har bestämt mig för att fixa färddator till.

Jag har fixat fram själva "knappen" som jag har satt in i uttaget för extrautrustning.. Även kopplat in den i den gula strömadaptern. texten "info" lyser på knappen så det betyder ju att elen fungerar osv. Men problemet är att ingenting visas på instrumentpanelen!??

HJÄLP TACK BLIR GALEN!

TACK I FÖRHAND! :D
Du måste in till en Volvo aut verkstad och installera soft waren.
Se denna tråd: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=82753
tacksam för svaren, magnus, jag har redan samma display som personen i länken hade.. tror som sagt att janne kan ha rätt ang att jag måste få rätt soft ware! Har kikat runt på andra trådar då de säger samma sak, men jag kontaktade bilia idag och de förstod inte riktigt vad jag pratade om... och hänvisade till en service tekniker? skumt..
johanlind skrev:tacksam för svaren, magnus, jag har redan samma display som personen i länken hade.. tror som sagt att janne kan ha rätt ang att jag måste få rätt soft ware! Har kikat runt på andra trådar då de säger samma sak, men jag kontaktade bilia idag och de förstod inte riktigt vad jag pratade om... och hänvisade till en service tekniker? skumt..
ringde bilia i bengtsfors för någon vecka sen och de visste inte vad jag prata om då de inte fann ett vare nr på jobbet.
han ringde huvudkontoret i gbg och där fann de en äldre karl som förstod vad vi menade.
tydligen så är det extremt ovanligt att uppdatera till färddator och extremt dyrt, om jag minns rätt så var det snack om 4900:-
Användarvisningsbild
av Lucif3r
4900 för en mjukvaru uppdatering låter otroligt.... Men om det är sant så är det ju bättre att köpa ett begagnat hus ifrån skroten med aktiverad färddator. Brukar kosta mellan 500-1000kr vad jag sett.

Visst, milen blir ju inte att stämma, men det är ju bara att dokumentera vad ditt nuvarande stod på vid bytet, samt vad det nya stod på vid bytet.

Förutom mätarhus med aktiverad färddator behöver du även knappen. Sen är det bara att köra :wink:
Softwaren sitter inte i mätarhuset så ett byte är bortkastad tid.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag satte i ett mätarhus från en V70 -98 i min 850 -97, helt plötsligt hade jag färddator :D
Har faktiskt några kombi-instrument liggandes med aktiverade färddatorer, om nån är intresserad? Skicka PM i så fall.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]