Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

"Kodnamn P26" Sändes 20 januari 2001 kl 2235 på SVT1.

"Vad är det för faktorer som påverkar om man ska lyckas eller ej när man som en av världens minsta biltillverkare ska bygga och sälja bilar till en redan mättad världsmarknad? Johan Torén fick under tre år följa den verklighet som bilbyggarna på västkusten befann sig i när de utvecklade sin senaste herrgårdsvagn, Volvo V70."
ah17 skrev:"Kodnamn P26" Sändes 20 januari 2001 kl 2235 på SVT1.

"Vad är det för faktorer som påverkar om man ska lyckas eller ej när man som en av världens minsta biltillverkare ska bygga och sälja bilar till en redan mättad världsmarknad? Johan Torén fick under tre år följa den verklighet som bilbyggarna på västkusten befann sig i när de utvecklade sin senaste herrgårdsvagn, Volvo V70."
Då handlar det om V70N(P26 var internbeteckning på V70N) och inte om 850/V70. Men kanske OP har förväxlat detta?
Hur som helst skulle det vara guld om något kunde hitta detta material :D
chrisrolex skrev:

Då handlar det om V70N(P26 var internbeteckning på V70N) och inte om 850/V70. Men kanske OP har förväxlat detta?
Hur som helst skulle det vara guld om något kunde hitta detta material :D
Texten ovan är ifrån TV-tablån. Det kan vara så enkelt att det är ett fel i tablån eller att mitt minne helt enkelt sviker mig. Filmen finns digitaliserad och tillgänglig här: http://smdb.kb.se/

Kruxet är att man måste vara högskolestuderande, konstnär eller journalist för att skapa ett konto och därefter få ut material.

Ja missade början på den och det grämer mig än idag! Volvo chefen körde en S70R saffran minns ja el om de va en annan höjdare.
En bil körde i diket i snön på en smal vinterväg. Skulle vilja se den igen.

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Men för alla behörigheter gäller […]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]