Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er alla.
Jag är ny här på forumet och har försökt hitta info om konvertering till vanliga dämpare och fjädrar på en -97 kombi awd.
Är det möjligt och i så fall vad är artikelnr på fjäder och dämpare. Har nämligen bytt nivåmat och fjädrar 2ggr, så nu är jag less.
Hej
Bytt en gång till beg. och körde ca 6tusen mil med dessa. Nu sist blev det nya dämpare och fjädrar.
Dämparna packade ihop efter ca 1000 mil. Har pratat med många om detta och det återkommande svaret är
att dehåller inte för kraftig kyla under längre perioder. kör heller aldrig med extrema laster.
Uppgifterna kommer från en fd verkare som jobbat på Volvo men som nu har egen verksamhet och därigenom kan söka på deras art.nr.
Jag får nog kolla om han angett de nr. jag gav honom.
Dämparna (sachs) inhandlades nya från ett företag i Ludvika. Har pratat med företaget om just garantin, men det är tydligen svårt att få fram dämpare till den tidigare prisnivån, vad nu det har att göra med ett garantiförfarande. Vi försöker i alla fall lösa det på ngt sätt. Det som i alla fall är det primära är att ersätta nivåmaten till ett vanligt dämparsystem just med anledning av problemen vid kyla.

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]