Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har köpt mig en sista årsmodellen av 850 men fick inte med nån larmdosa bara en nyckel.
Saknar fjärröppning nu såklart så jag har googlat lite och det verkar som att man kan köpa beggade dosor.

Jag har förstått genom att läsa här på forumet att man
1. INTE ska ha en amerikansk larmdosa
2. det verkar finnas två olika system Volvo Guard 1 och 2
3. Det verkar som att man kan para en dosa från ebay till min bil genom att vrida tändnyckeln fem gånger fort och sen trycka på larmknappen.

Men jag vet inte vilket system min bil har och om den nu verkligen har fjärrstyrt centrallås - nån som vet?
Finns ju alltid universal fjärrlås också som fungerar bra. Lite mer pill att koppla in så klart, men långt ifrån avacerat.

relä 210-211 sitter i reläboxen ovanför pedalerna. Har du det relä't så har du larm, och bör således kunna köpa en fjärris på skroten eller nått och programera in.

850 kom aldrig med VGAI vad jag vet, utan det är enbart VGAII på dom. Kan ha fel dock, ingen direkt koll på 850 äldre än -95.
Lucif3r skrev:Finns ju alltid universal fjärrlås också som fungerar bra. Lite mer pill att koppla in så klart, men långt ifrån avacerat.

relä 210-211 sitter i reläboxen ovanför pedalerna. Har du det relä't så har du larm, och bör således kunna köpa en fjärris på skroten eller nått och programera in.

850 kom aldrig med VGAI vad jag vet, utan det är enbart VGAII på dom. Kan ha fel dock, ingen direkt koll på 850 äldre än -95.

Har haft en 855 T5 -94 som hade VGA I larm. Hade larmdekaler också, så det borde suttit från fabrik.
Jag har bara en 210 dosa i halva storleken av den 210+211 dosa som du har på bilden.
Man kan väl då konstatera att jag inte har något larm!

Frågan som kvarstår är om jag har fjärrstyrning till låset.

(det står förövrigt "starter Circuit plug" på min 210 dosa)
Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i vä[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]

Bakljus XC 60 -18

Det blir byte genom försäkringen av bakl[…]

Bromsrör höger fram

Nu är det luftat och klart och inga läck[…]