Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noppe72
Någon som vet vad man kan göra om bältena i bilen är för korta. Skulle sätta i barnstol i våran v70-97:a men märkte att bältena knappt räcker till, där bak går det precis men där fram är det värre. Finns det bältes förlängare? Är dom då lagliga och testade?
av AndreasGLT
Om det handlar om ett babyskydd finns väl ofta en alternativ dragning av bältet som är lite bökigare. annars tor jag du kan byta bälte, finns om jag minns rätt hos volvohandlare.
av Jejk
Vad är det för barnstol?
Vi har inga problem med våra i vår -00. (Gamla karossen)
Funkar både fram och bak.
av Frigge
Det är billigare att köpa en Volvostol än att byta bälten. En
stol kostar någonstans rund 1300:- o bälte med byte ca 3-4000 kr
Förlängare finns inte pga försämrad säkerhet.

/Fredrik
av nymicke
på blocket finns det volvobilbarnstolar att köpa beg för 500:- och uppåt.
noppe72 skrev:Någon som vet vad man kan göra om bältena i bilen är för korta. Skulle sätta i barnstol i våran v70-97:a men märkte att bältena knappt räcker till, där bak går det precis men där fram är det värre. Finns det bältes förlängare? Är dom då lagliga och testade?
av Blade25
VÄNTA!! Det finns en förlängning o köpa på volvo, kostar inte
många kronor!!
Mvh// Jonas
Användarvisningsbild
av Loner
Vi fick aldrig svar på vad det var för stol, men 850/v70 ha rinte direkt långa bälten fram..

Nån förlängare har jag aldrig hört talas om, men det finns sk US-bälten som är längre.

/L
av alan
Hej har samma problem med min V70 får kämpa som en pitbull för att få runt bältet. Tyvärr är SAAB lika usla. Min Pappa är rätt tjock och kort så han fick montera i ett bälte från en Nissan i sin SAAB 9000. Pisamt att vi i Sverige inte kan montera i bälten som passar alla.

:evil:
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Hej! Detta gäller en V70 2.5 AWD från 2[…]