- tis 11 jul 2006, 23:38
#51120
Hej!
Häromdagen när jag skulle åka hem ifrån jobbet efter en riktig skitdag så springer jag ut till bilen för att åka hem. Sätter mig i bilen och vrider på tändningen och startmotorn går runt men bilen tänder inte till alls. Så jäkla typiskt och jag ville bara ge upp. Lät den stå till dagen efter men det gick inte bättre då. =O(
Detta har hänt några gånger tidigare med några månaders mellanrum att den inte har startat men då har den ändå tänt till, i de fallen har den startat efter en stunds väntan. I de fallen har det varit väldigt blött ute så jag har misstänkt fukt nånstans. Känns som det var de i de fallen. Men i detta fallet så var det göör varmt ute. När man vrider på tändningen så går tempmätaren i topp för att sedan åka ner till botten igen. Vet inte om det är normalt då jag inte har tänkt på saken tidigare.
Bilen står nu på en verkstad men de lyckas inte hitta felet, de har kollat bränslepumpen, alla de vanliga givarna och så. Strömmen går tydligen inte fram till bränslepumpen. Men den har han testat separat och den skall funka. Det finns ingen gnista på stiften heller men han lyckades tydligen få den att tända en gång när han körde med startgas. Killen på verkstaden misstänker att det är styrenheten som är kass. Kan det vara så? Han fick ingen felkod på styrenheten men fick en felkod på 1-4-1 : defekt givare för bromspedalläge, kortsluten till jord eller fas. Är detta något som kan påverka? Har även haft problem med larmet, då stod bilen i tre veckor och sen var felet borta huxflux. Är det någon som kan ha ett tips på vad det kan vara för fel?
Är väldigt tacksam för svar så fort det bara går.
Mvh Jonas
Häromdagen när jag skulle åka hem ifrån jobbet efter en riktig skitdag så springer jag ut till bilen för att åka hem. Sätter mig i bilen och vrider på tändningen och startmotorn går runt men bilen tänder inte till alls. Så jäkla typiskt och jag ville bara ge upp. Lät den stå till dagen efter men det gick inte bättre då. =O(
Detta har hänt några gånger tidigare med några månaders mellanrum att den inte har startat men då har den ändå tänt till, i de fallen har den startat efter en stunds väntan. I de fallen har det varit väldigt blött ute så jag har misstänkt fukt nånstans. Känns som det var de i de fallen. Men i detta fallet så var det göör varmt ute. När man vrider på tändningen så går tempmätaren i topp för att sedan åka ner till botten igen. Vet inte om det är normalt då jag inte har tänkt på saken tidigare.
Bilen står nu på en verkstad men de lyckas inte hitta felet, de har kollat bränslepumpen, alla de vanliga givarna och så. Strömmen går tydligen inte fram till bränslepumpen. Men den har han testat separat och den skall funka. Det finns ingen gnista på stiften heller men han lyckades tydligen få den att tända en gång när han körde med startgas. Killen på verkstaden misstänker att det är styrenheten som är kass. Kan det vara så? Han fick ingen felkod på styrenheten men fick en felkod på 1-4-1 : defekt givare för bromspedalläge, kortsluten till jord eller fas. Är detta något som kan påverka? Har även haft problem med larmet, då stod bilen i tre veckor och sen var felet borta huxflux. Är det någon som kan ha ett tips på vad det kan vara för fel?
Är väldigt tacksam för svar så fort det bara går.
Mvh Jonas
Senast redigerad av 1 Jonaz77, redigerad totalt 0 gånger.