Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Den fungerar som larmindikering för det enklare larmet (i alla fall på tidiga 850). Hade man det mer avancerade Volvo Guard II satt det fem lysdioder i den lilla panelen på A-stolpen, men den mitt på instrumentbrädan hade ingen funktion.
Dioden fungerar ifall du har sk baslarm.
Dioden fungerar ihop med VGAII, oavsett om du har extra diod eller ej. Det finns flera olika versioner av VGAII nämligen. Olika kablage också, ett kablage med uttag för extra dioden och ett kablage utan.
På min -96a så har jag endast dioden på panelen, på hustruns -93a sitter det en extra diod där båda blinkar.
VGAII har en glaskrosspanel vid A-stolpen, dock utan diod.
Nu vart jag nyfiken... :) Vars menar ni att VGA II kan ha en diod, utöver den som sitter mitt i instrumentbrädan? Har aldrig sett ett VGA II utan blinkdioden mitt i brädan... Och om det nu finns flera versioner av VGA II, vad skiljer dom åt?
JT855 skrev:Nu vart jag nyfiken... :) Vars menar ni att VGA II kan ha en diod, utöver den som sitter mitt i instrumentbrädan? Har aldrig sett ett VGA II utan blinkdioden mitt i brädan... Och om det nu finns flera versioner av VGA II, vad skiljer dom åt?

Min har en diod i kablaget som glaskross sensorn sitter i, dvs den kabel man kopplar in i den gröna kontakten på relät. Och min lampa i IBn lyser INTE, men den på kablaget gör.
JT855 skrev:Nu vart jag nyfiken... :) Vars menar ni att VGA II kan ha en diod, utöver den som sitter mitt i instrumentbrädan? Har aldrig sett ett VGA II utan blinkdioden mitt i brädan... Och om det nu finns flera versioner av VGA II, vad skiljer dom åt?

Det borrades ett litet hål för dioden i högtalargallret på vänster sida om instrumenthuset.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]