Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaegarn
hejsan , har en v70 99 som jag tycker är väldigt svårstartad på morgonen, inte alltid utan ibland och även när man startar bilen och stänger av den då är den rent förjävlig att få igång ,nästan så den känns komprisionslös, men när den väl har gått lite så är det inga bekymmer startar som en klocka , någon som har nån ide vad det kan vara för fel ??
av *pettson*
jaegarn skrev:hejsan , har en v70 99 som jag tycker är väldigt svårstartad på morgonen, inte alltid utan ibland och även när man startar bilen och stänger av den då är den rent förjävlig att få igång ,nästan så den känns komprisionslös, men när den väl har gått lite så är det inga bekymmer startar som en klocka , någon som har nån ide vad det kan vara för fel ??
Gör så att du funderar, söker lite i forumet och läser det du får upp. Det kommer att dyka upp nyttig information om du lägger en stund själv.
av vigg
*pettson* skrev:
jaegarn skrev:hejsan , har en v70 99 som jag tycker är väldigt svårstartad på morgonen, inte alltid utan ibland och även när man startar bilen och stänger av den då är den rent förjävlig att få igång ,nästan så den känns komprisionslös, men när den väl har gått lite så är det inga bekymmer startar som en klocka , någon som har nån ide vad det kan vara för fel ??
Gör så att du funderar, söker lite i forumet och läser det du får upp. Det kommer att dyka upp nyttig information om du lägger en stund själv.
Vilken klippa du är pettson!, alltid lika hjälpsam :lol:
av *pettson*
vigg skrev:
*pettson* skrev:
Vilken klippa du är pettson!, alltid lika hjälpsam :lol:
Ja det måste vara riktigt elakt att berätta vart det finns information, att man får söka och läsa själv i den.
av vigg
*pettson* skrev:Ja det måste vara riktigt elakt att berätta vart det finns information, att man får söka och läsa själv i den.
Du, skall du ta åt dig äran av att berätta vart det finns nyttig information så får du faan länka.
Säg som det är..du posthorar.
av *pettson*
Hade ingen aning om att det fanns vinning i det. Ser det mest som tidslöseri om det vore din tankevariant.
Om man länkade varje gång någon inte vill eller orkar leta så skulle det bli oändligt. Forumet skulle bestå av en halv miljon korslänkar.
Inget nytt skulle framkomma. Inget nytt tänkande alls. Bara att lära sej att en del av livet är att jobba lite själv istället.
På så sätt blir det nya vinklar och nytt tänkande. Kreativitet föds inte ur passivitet. Sen är det möjligt att det i värsta fall kan reta och annan som alltid vill bli serverad.
av vigg
*pettson* skrev:Om man länkade varje gång någon inte vill eller orkar leta så skulle det bli oändligt. Forumet skulle bestå av en halv miljon korslänkar.
Inget nytt skulle framkomma. Inget nytt tänkande alls. Bara att lära sej att en del av livet är att jobba lite själv istället.
På så sätt blir det nya vinklar och nytt tänkande. Kreativitet föds inte ur passivitet. Sen är det möjligt att det i värsta fall kan reta och annan som alltid vill bli serverad.
Vad fint att du funnit ditt kall att förmedla detta budskap till oss vanliga människor.
Det känns som jag förstår vad ni menar , men det har inte hjälpt mig . jag sökte innan jag la in inlägget utan att hitta nått , men du som är så duktig på att söka kanske kan länka istället ?????
av *pettson*
vigg skrev:
*pettson* skrev:Om man länkade varje gång någon inte vill eller orkar leta så skulle det bli oändligt. Forumet skulle bestå av en halv miljon korslänkar.
Vad fint att du funnit ditt kall att förmedla detta budskap till oss vanliga människor.
Ja visst är jag irriterande? Hade tråden gällt att hitta lösningen på hur man crackade senaste spelet. Eller låste upp senaste telefonen för gratis samtal. Eller kanske om var man laddade ned senaste spelen. Då hade förmodligen tangentbordet varit riktigt varmt gällande sökfunktionen. Men nu gäller inte tråden det och tangentbordet är och förblir svalt.
Mitt kall ja..
Du skulle kanske varit på en av mina lektioner. Där fick man inget alls :-)-) Ruggigt eller hur?
Antingen är du aktiv i lösningen eller så får du reda ut det själv om du är så duktig att du inte tänker hjälpa till med lösningen, när problemet ändå är ditt.
Konstigt nog var inställningen att man ska få nåt serverat i fullformat så man kan glida lite och andra jobbar med lösningen på ditt problem, väldigt kortlivad och alla lär sej delta mycket fort.
När väl alla deltar så gott det går, så blomstrar också problemlösningen, man fördjupar sej och får nya ideer. Vips har man individer som gillar att tänka själva, som gillar att lösa sina uppkomna problem antingen själva eller i samråd med någon annan. Dom förutsätter aldrig att andra ska lösa problemet åt dom mera.
Undrar du så jobbar samtliga som fina mekaniker idag. Ingen har blivit skadad av att få tänka själv, eller i samråd.
Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gäll[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]

Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]