Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Emilio
Hejsan

Jag kom över knapp och motorer till höjdjusteringen från en 850 97:a som jag tänkte sätta på min 96:a.
Vad jag förstår så ska det vara fördraget för detta, kontakterna till motorerna hängde bakom lycktorna så det var bara å trycka dit.

Men knappen därimot...

Har slitit bort alla knappar och täckluckor på båda sidor om ratten och även rotat under panelen bland alla kablar men kontakten till knappen existerar fan ta mig inte?!
Efter en snabb koll i heynes-boken så ska det vara en kontakt med orange-vit, orange-svart, blå och rosa kabel i stift 2,3,4 och 5.

jag har bara hittat en kontakt som faktiskt passar i knappen men två kablar sitter på fel stift och färgerna är blå-gul, svart, två gröna tillsammans och rosa.

Är det inte fördraget i min, eller är det skillnad mellan 96 och 97?

Tackar för svar
Användarvisningsbild
av Emilio
har inte hittat nått om den kontakten, skulle gissa att den är till taklucka eller tracs då den sitter på höger sida om ratten.
jag skulle gissa att knappen till strålkastarjusteringen normalt sitter på vänster sida bredvid ljusvredet, och jag har bara en ledig plats där men kontakten innanför passar inte alls, varken kabelfärger, stiftplacering eller kontakten i sig...

men jag ska nog ta mig tiden att dra nya kablar till helgen tror jag, då jag har elschemat så borde jag få det att fungera ändå.
Användarvisningsbild
av Emilio
Jag var och plockade lite annat skräp från den andra bilen idag och kollade samtidigt var kontakten satt och visst satt den på vänster sida.
Kablarna kom ut från samma kabelstam som till ljusvredet men på min bil existerar inte de kablarna i den stammen...

Aja, jag ska försöka dra nya kablar till det istället och hoppas att det går vägen.

Tack för hjälpen iaf =)
Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]