- ons 31 okt 2012, 08:50
#695554
Hej,
Som sagt, tänkte försöka mig på att renovera min tillsatsluftpump (om det går). Pumpen bytes 2003 då den första lämnade in. Den som sitter där nu har skorrat rätt friskt en tid och igår plockade jag ur den
för att försöka mig på en renovering. Problemet är att jag inte får isär den helt. Misstänker att den rostiga knoppen i centrum ska bort för att få loss fläkthjulet men den sitter som fan. Vill inte ta sönder
fläkthjulet.
Min fråga är helt enkelt om någon gjort denna manöver tidigare och vet OM det överhuvudtaget går att få isär den och kanske isåfall ge något tips om hur.
(Bilen ifråga är en 855 96:a med B5252 men det är väl underordnat i detta fallet)

Som sagt, tänkte försöka mig på att renovera min tillsatsluftpump (om det går). Pumpen bytes 2003 då den första lämnade in. Den som sitter där nu har skorrat rätt friskt en tid och igår plockade jag ur den
för att försöka mig på en renovering. Problemet är att jag inte får isär den helt. Misstänker att den rostiga knoppen i centrum ska bort för att få loss fläkthjulet men den sitter som fan. Vill inte ta sönder
fläkthjulet.
Min fråga är helt enkelt om någon gjort denna manöver tidigare och vet OM det överhuvudtaget går att få isär den och kanske isåfall ge något tips om hur.
(Bilen ifråga är en 855 96:a med B5252 men det är väl underordnat i detta fallet)

Senast redigerad av 2 js1, redigerad totalt 0 gång.
V60 T5 R-design Ice Vit 2020
Tidigare bilar: Volvo 244GL -84, Volvo 440GLT -90, Volvo 745GLT -91, Volvo 855SE -96, Volvo V70II -13.
Tidigare bilar: Volvo 244GL -84, Volvo 440GLT -90, Volvo 745GLT -91, Volvo 855SE -96, Volvo V70II -13.