Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo
Jag har läst på olika sidor om 850 vad som är bra och dåligt m.m.

Men nu slog det till mig att 850 är en problem bil, är den de?
Att det är så mycket problem med den att det är lika bra att sattsa på en annan bil, eller är GLT mildare bil eller är hela 850 modellen värdelös?

(jag har en fundering på att köpa en 850 därför läser jag om dom)
av Gäst
Det är nog många som hävdar att 940/60 var "den sista Volvon" kan bero på att bakhjulsdriften försvann med modellen…jag föredrar 940 framför 850 just för bakhjulsdriften...finns ingen bättre "dragbil"

Volvo 940 ”Sveriges mest lättsålda bil” enl Bosse bildoktor
av Super-Sonic
Problembil og problembil... Det er nu så meget sagt... Specielt de første 850'ere har der været nogle fødselsfejl med, men de senere 850'ere kører bare. Det er ikke en bil jeg vil være betænkelig ved at købe.

Hvis nogle har svært ved at tyde mit dansk, kan jeg oversætte til engelsk hvis det har interesse... :)

/Over and out, fra København
Användarvisningsbild
av volvo
Super-Sonic skrev:Problembil og problembil... Det er nu så meget sagt... Specielt de første 850'ere har der været nogle fødselsfejl med, men de senere 850'ere kører bare. Det er ikke en bil jeg vil være betænkelig ved at købe.

Hvis nogle har svært ved at tyde mit dansk, kan jeg oversætte til engelsk hvis det har interesse... :)

/Over and out, fra København
Jag skulle bli glad om du översatte det du vet om 850:n =)
för jag förstog inte allt.

eller vet du någon program som översätter danska till svenska?
Användarvisningsbild
av olafixar
volvo skrev:
Jag skulle bli glad om du översatte det du vet om 850:n =)
för jag förstog inte allt.

eller vet du någon program som översätter danska till svenska?
Ehh...det är e väl lätt att förstå vad han menar :-K

Han säger ju att dom första 850 bilarna hade sk "barnsjukdomar"...men när det fixades i dom kommande mod så blev 850 "dejlig" bil och han skulle inte tveka en sekund över att köpa en 850

8)
Senast redigerad av 1 olafixar, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av volvo
hehe förstog lite, men när du kom och översatte åt mig så förstog jag allt :D tack
av volvo960
Det jag har hört är att 850´n har dålig motor och växellåda på dom första modellerna... känner 3st som har fått byta antingen låda eller motor...
Om man tittar på priserna på 850 så är dom nästar gratis 92 - 94 årmodell... jag tycker dom är fina men har inte vågat köpt någon...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Visst fanns det barnsjukdomar i början, men jag måste säga att nu när man ser tillbaka på det har 850 varit en ovanligt problemfri bil!
Jag jobbar på en volvoverkstad, och det har varit väldigt sällan en 850 har kommit in hängande i en bogserlina.
Användarvisningsbild
av FoXen
Har en kompis som äger en av sveriges största volvo bildemonteringar,
Jag skulle vilja hävda motsatsen till att 850 är en dålig bil.
Faktum är att man får skrota massor med R5 or som sitter i 850 ty det är väldigt liten åtgång på dem.
Bästa betyget för en motor tycker jag :wink:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Bara kolla bilprovningens lista, ur den utläses inte att 850 skulle vara kass.
Personligen kört 850 i snart 9 år. "hur kunde en svenssonbil låta så skönt"

Mvh //
// Adam (kvaddad 855 S-95, 854 SE-95, V70N Business-02)

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]