Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Coolvette
Tror jag har ett begynnande lagerras på min gamla bil, det tickar markan och det ökar/minskar om man svänger vänster eller höger.

I Mekonomens lista ser lagersatsen lite komplicerad och den är dessutom dyr, kanske för att det sitter en medbringare och en ABS-krans på den.

Finns det några genvägar för att göra det billigare?
Kan man byta lagret i medbringaren eller det är bara slöseri med tid att försöka?
av *pettson*
Coolvette skrev:Tror jag har ett begynnande lagerras på min gamla bil, det tickar markan och det ökar/minskar om man svänger vänster eller höger.

I Mekonomens lista ser lagersatsen lite komplicerad och den är dessutom dyr, kanske för att det sitter en medbringare och en ABS-krans på den.

Finns det några genvägar för att göra det billigare?
Kan man byta lagret i medbringaren eller det är bara slöseri med tid att försöka?
Nu vet jag inte riktigt hur några genvägar kan göra att du kan få det billigare genom att dela på det? Särskilt inte om du tycker att det hela ser komplicerat ut på bild.
Svaret är att det går förmodligen att byta lager. Men att det inte på något sätt i världen är värt tiden och framförallt priset som du förmodligen får på lagret som krävs. Till det hela krävs det sedan rejält med verkstadsutrustning, samt en hel del tid.

Jag förstår ju att det är dyrt att handla lager om man är lite så att säga fantasilös? Notera att jag säger inte det för att gnälla på dej.
Visst är det skönt att kunna pipa in i en butik och inhandla ett lager. Men visst är det skönare att inte betala så mycket?
Det tror jag ändå många tycker. Men ändå verkar uppseendeväckande få, orka slå lite på internet för att göra nåt åt saken?
Nu är ändå mekonomen humana med sina priser bak med 1200spänn. För några år sedan kostade det 1700spänn på meko trots allt.
30 sekunders googlande med sökorden: bakhjulslager 850, visar att skruvat har bakhjulslager, väl inne på länken tar det nån minut ned bland raderna.
Dom tar 653spänn, vilken ändå måste vara ok?
Användarvisningsbild
av Perra83
Som ja kan tro så är det dags att byta bakhjulslager på min V70R -98 FWD.
Trodde först att lagret var bultat som fram men det sitter visst på en tapp.

Jag hittade oxå fram till skruvat.se Tittar man på mister-auto så har dom SKF lager och dom kostar ett par hundra kronor mer/st.
Ja betalar gärna lite mer om lagren är bättre MEN det kan lika gärna vara SKF hos Skruvat även fast det inte står.

Hur skulle ni ha gjort, sparat 500kr el lyxat till det med SKF?
Renovering framvagn Volvo 240

Drog du åt bärarmarna med bilen upphiss[…]

Airbag

Jag har en S60 T 01a, som jag har fått prob[…]

Tyvärr lär ditt problem återkomma,[…]

Enligt Vparts så ska dessa få plats, […]