Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bjornie56
Chansade lite och köpte en T5:a -95 (Italimp) för 4 tusen. Inför kopplingsbyte, hjullager mm nästa helg så tänkte jag kolla upp kamaxlarnas position. Nu ger motorn ca halva effekten skulle jag tro och är insugskammen felställd ett hack så försvinner ju mkt motorkraft har jag fått tips om här. Men, påverkar i så fall detta även turbon? Nu rör sig turbomätaren kanske knappt upp till halva skalan om man eldar på och motorn varvar ur till slut. Turboras? Går den över huvud taget då? Luftläckage? Tomgång jämn o fin, ingen ovanlig rök från avgas , olja ok- inte kolsvart i alla fall. Normal temp o kylvätska. 22500 mil. Verkar komma en del oljeluktande, blåaktig rök mellan motor och torpedväggen ibland. Avgassystem helt.
Nåt tips, någon?
av Bjornie56
virtq skrev:"blåaktig rök mellan motor och torpedväggen" låter precis som att någonting läcker vid turbon, spricka i avgashuset kanske? Skruva loss skyddsplåten över turboaggregatet och se efter. Är förmodligen ganska kladdigt där.
Ska kolla...
Kamremsras

Men den stora frågan är efter 6 å[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]