Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken lyder så hoppar bilen när man bromsar in, detta efter att jag bytte bromsok bak, de hoppar som om däcken vore ovala. Men jag testade hjulen på polarens 850 men då hoppade inte bilen på hans 850. Bilen hoppar bara endast när man bromsar in inte annars, vad kan felet vara?
Du har antagligen kört med en skev skiva tidigare då jag antar att det gamla oket hade kärvat fast och det var därför du bytte ok? Isåfall skulle jag byta båda skivorna och belägg med.
Ditt gamla ok fungerade inte som det var tänkt då bara en kolv fungerade vilket antagligen gjorde att du inte kände denna hoppande känsla du beskriver förrän du bytte ok och båda kolvar funka som dom skulle.
Och på grund av att en kolv hängde sig så låg den antagligen an lite grann hela tiden och värmde skivan vilket resultetar i att den slår sig.
Kan vara det iaf.

Mvh
av *pettson*
Problemet löser sej inte snabbare om man tvivlar eller undrar. Låter krasst och elakt.
Du har rivit bromsen en gång. Dags att göra det igen och den här gången går du igenom allt lugnt och metodiskt.
Ser till så att allt är rakt, tvättat och det som ska vara smort smörjs in, inget får kärva. Sen är det inkörning av bromsarna som gäller.
Du har inte många andra val.
Närmare bestämt inga andra val.
*pettson* skrev:Problemet löser sej inte snabbare om man tvivlar eller undrar. Låter krasst och elakt.
Du har rivit bromsen en gång. Dags att göra det igen och den här gången går du igenom allt lugnt och metodiskt.
Ser till så att allt är rakt, tvättat och det som ska vara smort smörjs in, inget får kärva. Sen är det inkörning av bromsarna som gäller.
Du har inte många andra val.
Närmare bestämt inga andra val.
Gjorde det idag, tog loss allt och smörjde in allt, ska kolla om det blir bättre. Skivorna och beläggen är nýa med..
Kamremsras

Men den stora frågan är efter 6 å[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]