Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag ett problem med min volvo s70.
Den startar och går bra till en början, men när den stått en stund börjar den blöddra mellan 1000- 1500 varv. Gasar jag vill den gärna dö.
Katalysatorn blir samtidigt väldigt fort varm och den drar ovanligt mycket soppa.
Någon som har något förslag på vad felen kan bero på?
Mitt första råd är att låta ta ut felkoder. Finns mycket som kan vara inblandat t.ex Lambda eller LMM men gå nu inte sta och börja byta delar innan vi fått utreda lite grann.

Mvh GK
Sitter det verkligen fördelarlock och rotor på -99 modell dvs den nyare motorn? För på min -99 så är det igen pluggat där man brukar se att fördelarlocket sitter. Går ju in kablar direkt men det kanske fungerar på något annat sätt här.
virtq skrev:Ok, då har man lite mindre att byta där då. Men vad brukar man då behöva byta vid underhåll av tänddelar? tändstift förstås, men hur länge brukar tändspolarna gå?

Mindre att byta? Ne, du har som sagt 5st tändspolar istället för 1, och dom är inte direkt billiga. Hur länge dom brukar gå har jag dock ingen aning om, jag har fördelare :mrgreen:
OBD P0121

Farthållaren funkar, men bara i början![…]

Vida 2014D

Någon som VET om det GÅR att få […]

Vida 2014D

Någon som VET om det GÅR att få […]

Ja de ä ju värt att kolla upp. Har dock […]