Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SALEEN
JAG KÖPTE EN V70 2,5 144HK IDAG,OCH UNDRAR OM NÅN KAN SVARA MIG PÅ OM DET FINNS NÅGRA SVAGHETER ELLER FEL SOM ÄR VANLIGA ,ELLER VAD MAN KAN VÄNTA SIG AV EN BIL SOM GÅTT 15000 MIL.TIDIGARE HAR JAG KÖRT BMW OCH HONDA I MÅNGA ÅR,OCH VET DESSA BILARS BRISTER SÅSOM:BAKBROMSAR,KYLARE,STÖTDÄMPARE,KOPPLING M.M.,ALLTING VERKAR GE SIG MELLAN 12000-16000 MIL.
I MITT TYCKE VERKAR VOLVO VARA EN BETYDLIGT MER VÄLBYGGD BIL JÄMFÖRT MED TEX.BMW.
EFTERSOM JAG TÄNKTE SERVA BILEN SJÄLV,KAN DET VARA BRA MED TIPS PÅ VAD MAN SKA TÄNKA PÅ!!
Användarvisningsbild
av ziaal243
Tjena, farsan har haft en V70-98 2,0 sedan 2000. Den hade gått 5000 mil då o nu har den gått 19000 mil. Förutom den vanliga service så har han bytt koppling, och det gjorde han för en månad sen. V70 är världens bästa kombi så du kan vara lungn. Det enda nackdelen är att den kostar mycket
av tomsund
Framvagnens kulleder är en svag punkt
Användarvisningsbild
av Lindepär
Krängningshämmarstag, men det får man ju byta stup i kvarten...Jag har haft lite problem med bromsskivor bak oxå, men det är väl hustrun som kör för försiktigt :shock:
av SALEEN
TACK SÅ MKT FÖR SVAREN!DET DÄR OM KRÄNGNINGSHÄMMARSTAGEN STÄMDE.HELT SLUT PÅ BÅDA SIDOR!SYND BARA ATT DET SKA KOSTA DUBBELT SÅ MKT SOM TILL EN BMW.DET FÅR BLI LITE KLIPPA OCH KLISTRA.ANNARS ÄR JAG VÄLDIGT NÖJD VOLVOÄGARE!
av rakoon
Krängningshämmarstag fick jag byta vid 11000 mil.
bromskivor bak har jag också bytt vid ett tidigare tillfälle.

/rakoon
Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]