Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hannandreas
Hej.

Sitter på drygt 37000 kr och skulle vilja ha lite köprekommendationer. Vi har i dagsläget 2 barn med ett 3e som tittar ut i september och har fru som har problem med mycket värk. Vill ogärna ha allt för mycket verkstadskostnad och är väl lite inne på bil som har relativt ny kamrem. På senaste var det byte med både däck och kamrem (=lite dyrt)
av Kena
Priset för de kostnaderna du nämner drar du ju av på pengen du ger för bilen om det inte är gjort. Sedan ser man ju ofta på bilen hur den ser ut och är vårdad om det är något man vill ha. Åk hem till de som säljer, ofta hör man på de som säljer hur de pratar om bilen och slå en kik på hur det ser ut på tomten. Är gården förfallen så lär inte bilen vara bättre vårdad.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
En V70-00 Classic med få ägare och mil skulle jag nog lägga pengarna på, Classic modellerna brukar vara välutrustade samt befriade från alla småfel. :-)-)
t.ex http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ca=1_3&w=3

Eller så köper du en några år äldre bil och har kvar lite pengar för eventuella verkstadsbesök, men det är ju alltid trevligt att ha en felfri bil som inte behöver besöka verkstan mer än för service.

/Kalle
Användarvisningsbild
av Lucif3r
~Kalle~ skrev:En V70-00 Classic med få ägare och mil skulle jag nog lägga pengarna på, Classic modellerna brukar vara välutrustade samt befriade från alla småfel. :-)-)

Om man bortser från det jätte-billiga gas-spjället, menar du? :wink:

Näe jag köper faktiskt hellre en lite äldre modell till bättre pris, och lägger pengarna man sparar på ev. reparationer.
Oavsett vilken bil du köper, så kommer det alltid finnas något fel på den. Vi pratar ändå en modell som är minst 12år gammal.
Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och vä[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]

Kolla så luftningsskruven på brän[…]