Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrpimp
Hej
En vän till mig ska sälja sin C70 men har lite svårt vilket pris han ska sätta.
Det är en C70 2,4T 2003 svart med enbart 3700mil på mätaren. Bilen är i mycket gott skick, en riktig pedant som ägt den.
3ägare, nybesiktad uam, skattad, Ditec behandlad, aldrig vinterkörd, fullservad, bra däck m.m (utrustningen vet jag inget om men antar att den är fullutrustad)

Vad tror ni att den kan vara värd? Det skulle vara till stor hjälp om n ville hjälpa mig med detta.
Mrpimp
Övningskörning

Användarvisningsbild
av Rydell
Bilpriser.se kanske kan ge en hint.
Det är ju ganska svårt att värdera en bil som man aldrig har sett eller kört
Vad är fint skick ? Allt sitter i betraktarens öga.
av Mrpimp
Rydell skrev:Bilpriser.se kanske kan ge en hint.
Det är ju ganska svårt att värdera en bil som man aldrig har sett eller kört
Vad är fint skick ? Allt sitter i betraktarens öga.
Tänk dig en svart C70 som har 5st mikroskopiska stenskkott i huven, lite slitet på skinnet på förarstolens sida.
Utöver detta så är bilen som ny. Utav denna informationen så borde man ju kunna få ett humm om bilens värde.
På bilpriser.se så skulle den vara värd 135-140,000:- är detta ett rimligt pris?
Användarvisningsbild
av Rydell
Om man tar priset som du fått från bilpriser.se och jämför med lite bilar på blocket så tycker jag att bilpriser har gjort en rättvis värdering.
av Mrpimp
Rydell skrev:Om man tar priset som du fått från bilpriser.se och jämför med lite bilar på blocket så tycker jag att bilpriser har gjort en rättvis värdering.
Ok tackar.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]