Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ziaal243
Hej , ja vill köpa en bakvinge till farsans V70 som e svart.

Hos volvo får man dem olackerade, vart kan man fixa lakeringen ?

Hur mkt kostar det ?

Är det lätt att sätta upp det själv ?

Tack
Användarvisningsbild
av Dobermann
Ang priset, ring runt å fråga, men 500:- till 1000:- jag skulle ta 500:- ink färg för nått sånt.
Montering = lätt
Användarvisningsbild
av Volvo Performens
Ja moterade vinge på min i våras så vinge med lack gick på ca 2700kr köpte orginal på volvo å lämnade in den på lack.
Var noga med att kolla vilken ordning du lossar bultarna till fästerna bara annars är monteringen enkel.
av alan
Jag har vinge på min v70 och tycker inte den gör någon nytta. Så jag tycker inte du ska köpa någon. Dessutom så ser det lite muppigt ut att ha en vinge på en combi.
av Tomasv70
Jag funderar på att köpa och montera en bakvinge till min V70. Skälen är att jag vill undvika att bakrutan blir så snabbt skitig, speciellt vintertid med salteländet. Någon vänlig skäl som har erfarenheter om nedsmutsning före respektive efter och kan dela med sig av sina erfarenheter. Blir det någon skillnad?
MVH
Tomas
Användarvisningsbild
av Karlsa
Hej!

Har satt på vinge nu ivinter, och jag märker stor skillnad på snörök.
Nu är rutan snöfri, förut "slog" rutan lätt igen av snön.

Och så ser det ju mycket bättre ut!!! :twisted:

Ha de!
av tikki
frågade en volvosäljare på bilia om vingen, de sa att den gorde nytta men dock först när man närmar sig 160 knyck!!
Användarvisningsbild
av ketto
ja, i högre hastigheter gör den lite nytta iaf! synd att den inte gör mer nytta i lagliga hastigheter!

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]