Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fisring
Kom fram till att jag inte hade något varv stopp på min bil. Mätaren går till 7000 rpm, och där stod den när ja la en börn, ? Är de bra ? kan man sätta in varv stopp ? Kan man knäcka bilen om man börnar och den står där då ?
av Perra N
Svaret på om motorn kan gå i 1000 bitar om du ligger på varvstoppet är: JA!
Du kan väl reglera högerdojan så att du inte ligger på maxgas, om du nu tvunget måste ryka däck? ;)
av Fisring
Perra N skrev:Svaret på om motorn kan gå i 1000 bitar om du ligger på varvstoppet är: JA!
Du kan väl reglera högerdojan så att du inte ligger på maxgas, om du nu tvunget måste ryka däck? ;)

Förstår att du kör som Greta 93år, men ja jag måste ha högt varv precis!
Men du greta, du får lycka ti med din körning! Som sakt, INTE ÖVER 30km på motorvägen!
av Perra N
Kör som Greta 93? :lol: Det märks att du inte vet hur jag kör..... Kör väldigt sällan under 30 km/h över på 70-90-110 väg. Och på oövervakade vägar på kvällarna är det ofta en hel del streetracing på schemat.
Varför måste det tokvarvas för att man ska köra fort? Gå in på http://www.mtr.se och kolla vad de har att erbjuda. Tips är om du inte kan reglera högerdojan, är att lägga varvstoppet ca 300 varv under rödmarkeringen, för att inte skada maskinen.
av Addekarlsson
En uppryckning i sättet kan vara på sin plats från Fisring's sida...
Finns absolut ingenting i Perra N's inlägg som gör att du behöver svara honom på det där sättet...

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av calle_g
Gaspedalen behöver inte vara digital bara för man börnar, motorn har till och med större effekt vid något lägre varvtal än toppvarv så du kan lätt elda upp ett par sulor utan varvstopp om du bara släpper efter lite och håller koll på varvräknaren.
av Tejptomas
NEJ!!! Motorn går INTE i bitar för att man varvstoppar. Varvstoppet ligger
i god marginal till hållbarheten på motorn. Kan nästan garantera att där är
varvstopp på en 850 från 92 men antagligen ligger det högt. Har nämligen
själv varvstoppat min förra T5 ett antal gånger. Gick fint som f-n.

Det är inte varvstoppet i sig som är farligt utan vägen dit. Det är när en
motor som varvar upp som det farligt. När all obalans ska öka i varv så
blir det en stor belastning för motorn. O den obalansen har du även om
man inte varvstoppar så tänk nu på det alla här som INTE varvstoppar att
Ni själva belastar motorn varje dag.

Mvh Tomas
av *pettson*
Fisring skrev:Kom fram till att jag inte hade något varv stopp på min bil. Mätaren går till 7000 rpm, och där stod den när ja la en börn, ? Är de bra ? kan man sätta in varv stopp ? Kan man knäcka bilen om man börnar och den står där då ?
vet inte vilken bil du har... så jag kan inte uttala mej om ditt varvstopp..
Användarvisningsbild
av Nexus
säger som *pettson* vad är det för BIL som trådskaparen har????
En fiat uno kanske :wink:
av *pettson*
grammse skrev:säger som *pettson* vad är det för BIL som trådskaparen har????
En fiat uno kanske :wink:
Nope ...äger en DOM har varvstopp i sej själva.. Min kära Uno45 iE.. 44 raska ponnys och ett vrid lägre än muttersmacken.. :wink:
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]