Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xoxid
Hej, nyligen köpt en V70 98 och har märkt att torkarbladen som går vid lyserna på ena sidan inte fungerar?
Tänkte någon som vet om e går att fixa? Byta ut någon motor?? Försökte googla på problemet men vet ju inte exakt vad de kallas för?

Mvh Håkan
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Dom där motorerna är ju sönder mer ofta än vad bakrutetorkarmotorerna på kombi är.
Skruva bort skiten och bespara dig huvudvärk ;)

Tror den korrekta benämningen är "strålkastartorkarmotor", ev. något mellanslag någonstans.
Annars borde en googling efter "v70 torkarmotor strålkastare" ge rätt många resultat.
Användarvisningsbild
av Nexus
Har bytt mina motorer mot begagnade och de fungerar fortfarande flera år senare. Guld värt med torkare på lysena anser jag. :-)-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jao det beror ju helt på hur man sköter det hela. Böt bakrute motor på min 945a (beg.) och den höll så länge jag hade bilen (~6år), medans andra lyckas sabba nya motorer på 2-3 år :P

Aja nog om det. Jag skulle tro att motorn är kass, då det är det vanligaste felet. För att byta motor behöver du demontera framstötisen och framlysena/blinkers (tror jag?), sen vet jag inte riktigt då jag inte gjort det själv än.

Men det kan även vara någon kontakt som ärgat sönder, så börja med att mäta strömmen som Alfredo sa :)
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Nexus skrev:Har bytt mina motorer mot begagnade och de fungerar fortfarande flera år senare. Guld värt med torkare på lysena anser jag. :-)-)
Du får tvätta oftare! ;) Första jag gör är att demontera mina :D Samt armen under lyktan som ska agera stopp :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Ja alla tycker vi olika. Jag har lackade armar så de smälter fint in på bilen. Ligger man på långkörning är det rätt gott slippa gå ut torka strålkastarna med trasa för få bra lyse igen :P

Läs ut felkoderna så har man någo[…]

slungdiff på 945

1 - kolla om lappen sitter kvar på bakaxeln.[…]

Det visade sig iallafall att skruvarna fanns som r[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Jag slog in mitt vin-nr och fick reda på att[…]