Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ankan
När det regnar kraftigt samt efter tvätt med högtryck tar min kärra in vatten vid vindrutan. Det droppar ner från panelen som reglerar belysningen i kupén ner på reglagen för sidorutor mm samt att det blir blött i vänsterkant vid A-stolpen. Har haft den inlämnad på bilglasfirma där de lade in lite tätningsmassa men det räckte inte tydligen. Har någon haft samma problem och hur löste det sig? Kan vattnet krypa in någon annanstans ifrån än själva vindrutan?

Har bilder på det ifall någon vill se hur det ser ut och har idéer kring det.
av zzzoder
skulle vara bra o se med bilder..

Köp´silicon och lägg i där de inte är tätt! om de är på nån sidoruta också så är det bara till o köp nya lister!
av thunder and lightning
mitt tips är att be glasmästarn att limma om rutan helt och hållet, dvs plocka ur den och limma dit den igen. Kan väl även vara bakrutan men det är inte lika troligt. Är vindrutan bytt någongång i din ägo? Om den är det skulle jag råda dig att åka till den glasmästarn och säga till han att göra om sitt dåliga arbete! Händer titt som tätt att dom slarvar med limmningen och då blir det ju inte tätt!
Du kan ju även hälla tvål-vattenblandning över vindrutan och lite upp på taket och blåsa med tryckluft från insidan så ser du om det bubblar någonstans! Gör det det måste rutan limmas om annars blir det inte bra!
Och använd aldrig silicon till att täta med när det gäller bilar, köp riktig tätmassa istället tex. Sika!
Lycka till!

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]